Fikri Hukukta Eser Sahipliği Mustafa Ateş

Fikri Hukukta Eser Sahipliği


Basım Tarihi
2012-02
Sayfa Sayısı
517
Basım Yeri
Ankara
Stok Kodu
9786055336707
Baskı
1



FİKRİ HUKUKTA EDER SAHİPLİĞİ



Doç. Dr. Mustafa ATEŞ



GİRİŞ

GENEL OLARAK ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMI

1. -ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMININ GENEL TANIMI-3

I. -SÖZCÜK OLARAK -ESER SAHİBİ--3

II. -BATI DİLLERİNDE VE TÜRKÇEDE -ESER SAHİPLİĞİ- TERİMİ-4

A. -Batı Dillerinde-4

B. -Türkçede-5

2. -FİKRÎ HUKUK SÜJESİ OLARAK ESER SAHİPLİĞİ-9

I. -GENEL OLARAK SÜJE KAVRAMI-9

A. -Süjenin Tanımı-9

B. -Hukuken Süje Sayılmanın Şartları-10

II. -FİKRÎ HUKUKUN SÜJELERİ-12

A. -Genel Olarak-12

B. -Eser Sahipleri-13

C. -Hak Sahipleri-14

3. -ULUSLARARASI VE YABANCI HUKUKTA ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMI-17

I. -ULUSLARARASI SÖZLEŞMELERDE ESER SAHİPLİĞİ-17

A. -Genel Olarak-17

B. -Bern Sözleşmesinde-18

C. -Diğer Sözleşmelerde (TRIPs, WTC, UCC)-19

D. -Avrupa Birliği Hukukunda-19

II. -MUHTELİF ÜLKELERİN HUKUKLARINDA ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMI-21

A. -Genel Olarak-21

B. -Kıta Avrupası Ülkeleri-22

1. -Genel Olarak-22

2. -İsviçre Hukukunda-23

3. -Fransız Hukukunda-23

4. -Alman Hukukunda-24

5. -Avusturya Hukukunda-25

6. -İtalyan Hukukunda-25

7. -İspanyol Hukukunda-26

8. -Hollanda Hukukunda-26

C. -Anglo-Amerikan (Common Law) Ülkelerinde-27

BİRİNCİ BÖLÜM

ESER SAHİPLİĞİNİN HUKUKÎ MAHİYETİ

4. -HUKUKUMUZA GÖRE ESER SAHİPLİĞİNİN MAHİYETİ-31

I. -GENEL OLARAK-31

II. -ESER SAHİPLİĞİ KAVRAMININ TANIMI VE UNSURLARI-31

A. -Eser Sahipliğinin Tanımı-31

B. -Eser Sahipliğinin Unsurları-32

III. -ESER İLE SAHİBİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN MAHİYETİ-35

A. -Genel Olarak-35

B. -Eser Sahibi-Eser İlişkisinin Hukukî Mahiyetine Dair Görüşler-38

C. -Türk Hukukundaki Görüşler-40

1. -Genel Olarak-40

2. -Görüşümüz-42

5. -ESER SAHİPLİĞİNE BAĞLANAN HAKLARIN MAHİYETİ-45

I. -GENEL OLARAK HAK KAVRAMI-45

A. -Tanımı ve Unsurları-45

B. -Hakların Çeşitleri-46

1. -Mahiyetlerine Göre Haklar-46

2. -Kullanılmalarına Göre Haklar-48

II. -FİKRÎ HAK KAVRAMININ MAHİYETİ-49

A. -Fikrî Hakkın Tanımı-49

B. -Fikrî Hakkın Konusu-50

C. -Fikrî Hakkın İçerdiği Yetkiler-51

1. -Manevî Haklar-51

2. -Malî Haklar-54

D. -Fikrî Hakkın Başlıca Özellikleri-55

1. -Herkese Karşı İleri Sürülebilmeleri-55

2. -Doğrudan Hâkimiyet Sağlamaları-56

3. -Sınırlı Sayıda Olmaları ve Tipe Bağlılık-57

4. -Zamanaşımı ve Hak Düşürücü Süreye Tâbi Olmamaları-58

5. -Sınırlı Bir Süre İçin Korunan Haklardan Olmaları-58

6. -Ancak Mevcut Bir Eser Üzerinde Kurulabiliyor Olmaları-59

7. -Hakların Sahibine İnhisarî Yetkiler Bahşediyor Olmaları-60

8. -Gayri Maddî Varlık ve Değerler Üzerinde Kurulabiliyor Olmaları (Soyutluk)-60

9. -İktisabının ve Himayesinin Tescil ve Tevdi Gerektirmemesi-61

10. -Mülkilik ve Tükenme İlkesine Tâbi Olmaları-62

6. -ESER SAHİPLİĞİNİN İKTİSABI, DEVRİ VE İNTİKALİ-63

I. -ESER SAHİPLİĞİNİN İKTİSABI (KAZANILMASI)-63

A. -Genel Olarak-63

B. -Aslen İktisap-64

1. -Genel Olarak Hakların Aslen İktisabı-64

2. -Eser Sahipliğinin Aslen İktisabı-65

a)-Genel olarak-65

b)-Eser sahipliğinin maddî fiil ile aslen iktisabının özellikleri-68

(i)-Maddî fiilin bir insan davranışı şeklinde tezahür etmesi gereği-68

(ii)-Hakkın doğumu ve kazanılması için irade beyanına gerek olmaması-68

(iii)-Hakkın doğumu ve iktisabı için tescil ve tevdiin gereksiz oluşu-69

(iv)-Eser sahipliğinin kazanılmasında temsil ilişkisinin uygulanamayacağı-70

C. -Devren İktisap-71

1. -Genel Olarak Hakların Devren İktisabı-71

2. -Eser Sahipliği Devren Kazanılabilir mi?-73

II. -ESER SAHİPLİĞİNİN DEVRİ VE İNTİKALİ-74

A. -Eser Sahipliğinin Devri-74

B. -Eser Sahipliğinin İntikali-75

7. -ESER SAHİPLİĞİNİN KAYBI (SONA ERMESİ)-77

I. -GENEL OLARAK-77

II. -ESER SAHİPLİĞİNİN KAYBI-78

A. -Genel Olarak-78

B. -Eser Sahipliğinin Mutlak Kaybı-79

1. -Eser Sahibinin Kişiliğinin Sona Ermesi Hâli-79

2. -Eserin -Eser- Niteliğini Kaybetmesi Hâli-79

C. -Eser Sahipliğinin İradî ve İrade Dışı Kaybı-80

1. -İradî Kayıp-80

2. -İrade Dışı Kayıp-82

III. -ESER SAHİPLİĞİ KAYBININ SONUÇLARI-82

A. -Manevî Haklar Bakımından Sonuçlar-82

1. -Genel Olarak-82

2. -Eser Sahipliği Kaybının Manevî Haklara Etkisi-84

3. -Eser Sahipliğinin Kaybından Sonra Manevî Hakların Kullanılması-86

a)-Genel olarak-86

b)-Kullanılabilecek manevî haklar-87

c)-Hakları kullanabilecek olan kişiler-95

(i)-Vasiyeti tenfiz memuru-96

(ii)-Eser sahibinin eşi, çocukları, ana-babası, mansup mirasçıları ve kardeşleri-97

(iii)-Malî hak sahipleri-99

(iv)-Kültür ve Turizm Bakanlığı-101

d)-Hakların kullanabileceği süreler-103

B. -Malî Haklar Bakımından Sonuçlar-104

1. -Genel Olarak-104

2. -Miras Açıldığında Üçüncü Kişilerin Uhdesinde Bulunan Malî Hakların Durumu-107

a)-Devredilmiş haklar bakımından-108

b)-Devredilmiş kullanma yetkileri (ruhsat-lisans) bakımından-110

8. -ESER SAHİPLİĞİNİN BENZERİ MÜESSESELERLE KARŞILAŞTIRILMASI-111

I. -GENEL OLARAK-111

II. -FİKRÎ HUKUKTAKİ DİĞER HAK SÜJELİKLERİ İLE KARŞILAŞTIRMA-111

A. -Eser Sahipliği ve Malî Hak Sahipliği-111

B. -Eser Sahipliği ve Bağlantılı Hak Sahipliği-114

III. -ŞAHSIN HUKUKUNDAKİ HAK SÜJELİĞİ (KİŞİ) İLE KARŞILAŞTIRMA-117

IV. -EŞYA HUKUKUNDAKİ HAK SÜJELİKLERİ İLE KARŞILAŞTIRMA-124

A. -Eser Sahipliği ve Zilyetlik-124

B. -Eser Sahipliği ve Mülkiyet Hakkı Sahipliği (Malik)-127

C. -Bir Eserin Aynı Zamanda Mülkiyet Hakkına Konu Olması-130

İKİNCİ BÖLÜM

ESER SAHİPLİĞİNİN TÜRLERİ

9. -GENEL OLARAK-135

10. -GERÇEK ESER SAHİPLİĞİ GERÇEK OLMAYAN ESER SAHİPLİĞİ-137

I. -GENEL OLARAK-137

II. -GERÇEK ESER SAHİPLİĞİ-138

III. -GERÇEK OLMAYAN ESER SAHİPLİĞİ-140

A. -Genel Olarak-140

B. -Zahirî Eser Sahipliği (Ghostwriting)-140

1. -Genel Olarak-140

2. -Tarafların İradesine Dayanan Zahirî Eser Sahipliği-141

3. -Taraf İradesine Dayanmayan Zahirî Eser Sahipliği-147

C. -Farazî Eser Sahipliği-148

D. -Kimsesiz Eserler (Orphan Works)-152

11. -ASIL ESER SAHİPLİĞİ İŞLENME VE DERLEME ESER SAHİPLİĞİ-165

I. -GENEL OLARAK-165

II. -ASIL ESER SAHİPLİĞİ-166

III. -İŞLENME VE DERLEME ESER SAHİPLİĞİ-167

A. -İşlenme Eser Sahipliği-167

B. -Derleme Eser Sahipliği-170

1. -Genel Olarak Derleme Kavramı-170

2. -Derleme Eser Sahipliği-172

C. -İşlenme ve Derleme Eser Sahipliğinin Hükümleri-174

1. -Hakların Kullanılması Bakımından-174

2. -Hakların Korunması Bakımından-180

3. -Koruma Süreleri Bakımından-182

12. -TEK KİŞİNİN ESER SAHİPLİĞİ BİRDEN ÇOK KİŞİNİN ESER SAHİPLİĞİ-185

I. -GENEL OLARAK-185

A. -Tek Kişinin Eser Sahipliği-186

B. -Birden Çok Kişinin Eser Sahipliği-188

II. -ORTAK ESER SAHİPLİĞİ (ESER ORTAKLIĞI)-190

A. -Kavramın Tanımı-190

B. -Ortak Eser Sahipliğinin Unsurları-192

1. -Eseri Meydana Getirenlerin Birden Fazla Olması-192

2. -Ortak Eseri Oluşturan Kısımların Münferiden Meydana Getirilmiş Olması-193

3. -Ortak Eseri Oluşturan Kısımların İradî Olarak Bir Araya Getirilmiş Olması-194

4. -Eserin Kısımlara Ayrılabilir Olması-195

C. -Ortak Eser Sahipliğinin Derleme Eser Sahipliğinden Farkı-196

D. -Ortak Eser Sahipliğinin Hüküm ve Sonuçları-198

1. -Genel Olarak-198

2. -Hakların Kullanılması Bakımından-199

3. -Hakların Korunması Bakımından-200

4. -Koruma Süreleri Bakımından-201

E. -Ortak Eser Sahipliğinin Sona Ermesi-202

III. -BİRLİKTE ESER SAHİPLİĞİ (ESER SAHİPLERİ BİRLİĞİ)-204

A. -Genel Olarak-204

B. -Kavramın Tanımı-204

C. -Birlikte Eser Sahipliğinin Unsurları-206

1. -Eser Sahiplerinin Sayısı Birden Fazla Olmalı-206

2. -Eser Sahipleri Birlikte Bir Eser Meydana Getirmeli-206

3. -Eser Sahiplerinin Katkısı -Fikrî Emek- Niteliğini Taşımalı-208

4. -Birlikte Meydana Getirilen Eser Bir Bütün Oluşturmalı-211

D. -Ortak Eser ve Derleme Eser Sahipliklerinden Farkı-213

E. -Birlikte Eser Sahipliğinin Türleri-213

F. -Birlikte Eser Sahipliğinin Hüküm ve Sonuçları-215

1. -Genel Olarak-215

2. -Hakların Kullanılması Bakımından-217

3. -Hakların Korunması Bakımından-219

4. -Koruma Süreleri Bakımından-220

5. -Hakların Eser Sahiplerini Bir Araya Getirenlerce Kullanılması (FSEK 10/4)-221

G. -Birlikte Eser Sahipliğinin Sona Ermesi-224

1. -Sona Erme Sebepleri-224

2. -Eser Tamamlanmadan veya Alenileşmeden Önce Sahiplerinden Birinin Ölümü-226

3. -Eserin Alenileşmesinden Sonra Sahiplerinden Birinin Ölümü-229

4. -Kısıtlanma, İflas ve Cebri İcranın Eser Sahipleri Birliğine Etkisi-230

13. -ESER ÇEŞİTLERİNE GÖRE ESER SAHİPLİĞİ-233

I. -GENEL OLARAK-233

II. -İLİM VE EDEBİYAT ESERİ SAHİPLİĞİ-234

A. -Genel Olarak-234

B. -Yazılı İlim ve Edebiyat Eseri Sahipliği-236

C. -Sözlü İlim ve Edebiyat Eseri Sahipliği-237

D. -Bilgisayar Programı Üzerindeki Eser Sahipliği-237

E. -Dramatik (Sahne) Eser Sahipliği-239

F. -Görsel Olarak İfade Olunan İlim ve Edebiyat Eserleri-242

III. -MÛSİKÎ ESERİ SAHİPLİĞİ-243

A. -Genel Olarak-243

B. -Mûsikî İşlemelerinde Sahiplik-245

C. -Mûsikîde Ortak veya Birlikte Eser Sahipliği-246

D. -Mûsikî Klipleri ve Müzikli Danslarda Eser Sahipliği-247

E. -Dijital Teknoloji Ürünü Mûsikîde Eser Sahipliği-247

IV. -GÜZEL SANAT ESERİ SAHİPLİĞİ-249

A. -Genel Olarak-249

B. -Tablo, Resim, Desen vb Eserlerde Sahiplik-249

C. -Heykelcik Sanatında Eser Sahipliği-250

D. -Mimarlık Eserlerinde Eser Sahipliği-250

E. -Elişi, Küçük Sanat, Süsleme İşleriyle Tekstil ve Moda Tasarımlarında Eser Sahipliği-251

F. -Fotografik Eserler ve Slâytlarda (Md. 4/5) Eser Sahipliği-252

G. -Grafik Eserlerde (Md. 4/6) Eser Sahipliği-253

H. -Karikatürlerde Eser Sahipliği-253

İ. -Tiplemelerde Eser Sahipliği-254

V. -SİNEMA ESERİ ESER SAHİPLİĞİ-256

A. -Genel Olarak-256

B. -Sinema Eseri Sahipliği Sistemleri ve Yabancı Hukukta Durum-259

1. -Sistemler-259

2. -Yabancı Hukukta Sinema Eseri Sahipliği-260

a)-Kıta Avrupası ülkelerinde-260

b)-Anglo-Sakson (İngiliz) sisteminde-263

c)-AB Hukuk sisteminde-264

C. -Sinema Eseri Sahipliğinin Türk Hukukunda Düzenlenişi-266

1. -Tarihçe-266

2. -Sinema Eseri Sahipliğinin Hukukî Mahiyeti-268

3. -Sinema Eserinin Birlikte Sahipleri-269

4. -Filme Katkıda Bulunan Diğer Kişilerin Durumu-272

5. -Mevcut Edebiyat ve Müzik Eserlerinin Sinemaya Uyarlanması-274

6. -Yapımcının Durumu-275

7. -1995 Yılından Önce Yapılan Eserlerde Sahiplik Meselesi-277

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

İŞGÖRME İLİŞKİLERİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLENESERLERDE ESER SAHİPLİĞİ MESELESİ

14. -İŞGÖRME İLİŞKİSİ KAVRAMININ MAHİYETİ, YABANCI HUKUKTAKİ YERİ VE HUKUKUMUZDAKİ KISA TARİHÇESİ-283

I. -GENEL OLARAK-283

II. -İŞGÖRME İLİŞKİSİ KAVRAMI-285

III. -İŞGÖRME İLİŞKİSİ KURAN HUKUKÎ İŞLEMLERİN ÇEŞİTLERİ-286

IV. -YABANCI HUKUKTAKİ DURUM-287

A. -Anglo-Amerikan Hukukunda-288

B. -Fransız Hukukunda-289

C. -Alman Hukukunda-290

D. -İsviçre Hukukunda-291

E. -İtalyan Hukukunda-292

F. -Avrupa Birliği Hukukunda-293

V. -KONUNUN HUKUKUMUZDAKİ GELİŞİMİNE DAİR KISA TARİHÇE-294

A. -Genel Açıklama-294

B. -Hakk-ı Telif Kanununda-294

C. -1995 Yılına Kadar FSEK’te-295

D. -1995 Yılından Sonra FSEK’te-297

1. -4110 Sayılı Kanunla 1995 Yılında Yapılan Değişiklikler-297

2. -4630 Sayılı Kanunla 2001 Yılında Yapılan Değişiklikler ve Sonrası-299

15. -İSTİHDAM İLİŞKİLERİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLEN ESERLERDE ESER SAHİPLİĞİ-303

I. -İSTİHDAM İLİŞKİSİ KAVRAMININ MANA VE MAHİYETİ-303

A. -Genel Olarak-303

B. -İstihdam İlişkisi Kavramının Tanımı-306

C. -FSEK 18/2 Kapsamındaki İstihdam İlişkilerinin Mahiyeti-307

II. -ÖZEL HUKUK KAYNAKLI İSTİHDAM İLİŞKİLERİ (HİZMET-İŞ SÖZLEŞMESİ)-310

A. -Genel Olarak-310

B. -Hizmet/İş Sözleşmesinin Tanımı ve Unsurları-311

C. -Hizmet/İş Sözleşmesinin Diğer İşgörme Akitlerinden Farklılıkları-313

III. -FSEK 18/2’YE GÖRE İSTİHDAM İLİŞKİSİNİN SÜJELERİ-316

A. -Genel Olarak-316

B. -İstihdam Edilenler-316

1. -Memur-317

2. -İşçi-318

3. -Hizmetli-321

C. -İstihdam Edenler-325

1. -Memur İstihdam Edenler (Tâyin Edenler)-325

2. -İşçi İstihdam Edenler (İşverenler)-327

3. -Hizmetli İstihdam Edenler (Çalıştıranlar)-329

D. -Tüzel Kişiler ve Tüzel Kişilerin Organları-330

IV. -FSEK 18/2 KAPSAMINDA ESER SAHİPLİĞİ-333

A. -Genel Olarak-333

B. -İstihdam Edilenlerin Eser Sahipliği-334

C. -İstihdam Edenlerin Eser Sahipliği-335

1. -Genel Olarak-335

2. -Gerçek Olmayan (Zahirî ve Farazî) Eser Sahipliği-336

3. -Gerçek Eser Sahipliği-339

V. -FSEK 18/2’YE GÖRE HAK SAHİPLİĞİ VE HAKLARIN KULLANILMASI-343

A. -Hak Sahipliği-343

B. -Hakların Kullanılması-346

1. -Kullanmanın Hukukî Mahiyeti-346

2. -Kullanmanın Kapsamı-359

a)-Malî hakların kullanılması-359

b)-Manevî hakların kullanılması-363

3. -Hakların İstihdam Edenlerce Kullanılma Şartları-367

a)-Genel olarak-367

b)-Taraflar arasında bir istihdam ilişkisi veya tüzel kişi-organ münasebeti olmalı-368

c)-Eser işin görülmesi sırasında meydana getirilmeli-372

d)-Sözleşme veya işin mahiyetinden hakların eser sahibince kullanılacağı sonucu çıkmamalı-376

VI. -FSEK MADDE 18 İÇİN ELEŞTİRİLER VE ÖNERİLER-379

A. -Eleştiriler-379

B. -Öneriler-381

1. -Birinci Alternatif-382

2. -İkinci Alternatif-384

16. -İSTİSNA (ESER), YAYIM (NEŞİR) VE VEKÂLET SÖZLEŞMELERİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLEN ESERLERDE ESER SAHİPLİĞİ-387

I. -GENEL OLARAK-387

II. -İSTİSNA (ESER) SÖZLEŞMESİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLEN ESER-390

A. -Genel Olarak İstisna Sözleşmesiyle Kurulan İlişkinin Mahiyeti-390

B. -İstisna Sözleşmesi Kapsamında Meydana Getirilen Eserin Sahipliği ve Hakların Kullanılması-396

1. -Eser Sahipliği-396

2. -Hakların Kullanılması-399

III. -YAYIM (NEŞİR) SÖZLEŞMESİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRLEN ESER-407

A. -Yayım Sözleşmesiyle Kurulan İlişkinin Mahiyeti-407

B. -Yayım Sözleşmesi Kapsamında Meydana Getirilen Eserin Sahipliği ve Hakların Kullanılması-412

1. -Eser Sahipliği-412

2. -Hakların Kullanılması-415

IV. -VEKÂLET SÖZLEŞMESİ KAPSAMINDA MEYDANA GETİRİLEN ESER-420

A. -Genel Olarak Vekâlet Sözleşmesiyle Kurulan İlişkinin Mahiyeti-420

B. -Vekâlet Kapsamında Yaratılan Eserin Sahipliği ve Hakların Kullanılması-423

1. -Eser Sahipliği-423

2. -Hakların Sahipliği ve Kullanılması-425

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

ESER SAHİPLİĞİNİN İSPATI VE TESPİTİ

17. -GENEL OLARAK-431

18. -ESER SAHİPLİĞİ KARİNELERİ-435

I. -KARİNE KAVRAMI VE FSEK’TE YER ALAN KARİNELER-435

A. -Karine Kavramı-435

B. -FSEK’teki Karinler-436

II. -SAHİBİNİN ADI BELİRTİLEN ESERLERDE KARİNE-437

A. -Genel Olarak-437

B. -Yayımlanmış Eserler ve Güzel Sanat Eserleri Bakımından-438

1. -Eserin Yayımlanmış Olması-439

2. -Eser Sahibinin Adı veya Tanınmış Müstearının Eserde Belirtilmiş Olması-441

a)-Ad ve tanınmış müstear ad kavramlarının mahiyeti-441

b)-Adın belirtilme şekli-442

C. -Temsil Yoluyla Kamuya Sunulan Eserler Bakımından-444

1. -Hükmün Analizi-444

2. -Eleştiri ve Fıkrada Tâdilat Önerisi-448

D. -Karinenin İşlevi-450

III. -SAHİBİNİN ADI BELİRTİLMEYEN ESERLERDE KARİNE-452

A. -Genel Olarak-452

B. -Karinenin Uygulama Şartları-453

1. -Eserin Kamuya Sunulmuş (Alenileşmiş) Olması-453

2. -Eser Sahibinin 11 inci Maddeye Göre Belli Olmaması-454

C. -Karinenin Hüküm ve Sonuçları-456

1. -Hakları Kullanacak Kişiler Bakımından-456

2. -Kullanılabilecek Haklar Bakımından-459

3. -Asıl Eser Sahibi ile Farazî Eser Sahipleri Arasındaki İlişkiler Bakımından-462

D. -FSEK 12 nci Maddenin Eleştirisi ve Bir Değişiklik Önerisi-464

19. -ESER SAHİPLİĞİNİN TESPİTİ DAVASI-469

I. -GENEL OLARAK TESPİT DAVALARI-469

II. -ESER SAHİPLİĞİNİN TESPİTİ DAVASININ HUKUKİ MAHİYETİ-472

III. -ESER SAHİPLİĞİNİN TESPİTİ DAVASININ AÇILABİLECEĞİ HÂLLER-474

A. -Eserin Kimin Tarafından Vücuda Getirildiğinin İhtilaflı Olması Hâli-474

B. -Bir Kimsenin Eserin Sahibi Olduğu İddiasında Bulunması Hâli-475

IV. -TESPİT DAVASI AÇILIP AÇILAMAYACAĞI TARTIŞMALI HÂLLER-477

A. -Genel Olarak-477

B. -İntihâl Hâlinde-477

C. -Eser Sahibi Olmadığını İddia Eden Yönünden (Droit de non Paternite)-481

V. -DAVAYA İLİŞKİN USÛL-483

A. -Davanın Tarafları-483

1. -Genel Olarak-483

2. -Davacı-484

a)-Eserin hakikî sahibi-484

b)-Eser sahibinin yakınları-485

c)-Malî hak sahipleri-485

d)-Devletin dava açma yetkisi-487

3. -Davalı-488

B. -Görevli ve Yetkili Mahkeme-490

C. -İspat Külfeti-492

D. -Davanın Sonucu-495

YARGI İÇTİHATLARI CETVELİ-497

KAYNAKÇA-499

YAZARIN YAYIMLANMIŞ ESERLERİ-507

KAVRAM DİZİNİ-511



Yorum yaz
Bu kitaba henüz yorum yapılmamış.
Kapat